Immigration to USA

  • مهاجرت به آمریکا

آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است، به طوری که با داشتن جمعیت 1600000 نفری از ایرانیان مهاجر، 38 درصد از پراکندگی ایرانیان مقیم خارج از کشور را به خود اختصاص داده است. از دلایل مهاجرت گسترده ایرانیان به آمریکا، می‌توان به سیستم دانشگاهی قوی، اقتصاد کارآمد و تنوع راه های مهاجرت به آمریکا اشاره کرد که تقریبا برای هر قشر از جامعه، امکان مهاجرت را فراهم می‌آورد. با قانون جدید ویزای آمریکا برای ایرانیان نیز شرایط برای مهاجرت به آمریکا تسهیل شده است و انتظار می‌رود، تعداد متقاضیان مهاجرت به آمریکا نیز افزایش یابد.

  • راه های مهاجرت به آمریکا

آمریکا کشوری است که بر پایه مهاجران پایه گذاری شده است، به همین دلیل سیاست های مهاجرتی این کشور، متنوع ترین راه های مهاجرت به آمریکا را فراهم آورده است. ویزاهای آمریکا تنوع بسیار بالایی دارد و به همین دلیل انواع ویزاهای آمریکا در دو دسته ویزاهای مهاجرتی آمریکا و ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا دسته بندی می‌شوند. متقاضیان مهاجرت به آمریکا می‌توانند با اخذ ویزاهای مهاجرتی، به محض ورود به آمریکا اقامت دائم این کشور و گرین کارت آمریکا را اخذ نمایند.

  • راه های مهاجرت به آمریکا با ویزای مهاجرتی

    همانطور که در قسمت بالا گفتیم با اخذ ویزای مهاجرتی آمریکا، پس از ورود به این کشور می‌توانید گرین کارت آمریکا را دریافت نموده و برای همیشه در آمریکا زندگی کنید. ویزاهای مهاجرتی آمریکا تنوع بسیار بالایی دارد ،  در اینجا فقط به ویزاهای مهاجرتی قابل استفاده برای ایرانیان می‌پردازیم و توضیحات اضافی خودداری می‌کنیم.

مهاجرت به آمریکا به وسیله ویزای خانوادگی

یکی از سیاست های مهاجرتی کشور آمریکا، جلوگیری از فاصله افتادن میان اعضای خانواده است. به همین دلیل چند دسته ویزای مهاجرتی برای مهاجرت اعضای خانواده شهروندان آمریکایی یا افراد دارنده اقامت دائم این کشور وجود دارد که هر نوع از این ویزاهای خانوادگی شرایط خاص خود را برای مهاجرت اعضای خانواده دارد. در این قسمت هر کدام از روش های مهاجرت به آمریکا با ویزای خانوادگی را به همراه شرایط آن به صورت کامل بیان خواهیم کرد.

ویزاهای مهاجرتی آمریکا برای اقوام درجه یک

اقوام درجه اول یک شهروند آمریکا یا یک فرد دارنده گرین کارت آمریکا، در صورت داشتن شرایط جدول زیر واجد صلاحیت دریافت ویزای خانوادگی هستند. 

 

شرایط فرد درخواست کنندهوضعیت اقامتی شخص مقیم آمریکانسبت شخص درخواست کننده ویزا
با فرد مقیم در آمریکا
نام ویزا
مجرد و زیر 21 سالشهروندفرزندIR2
مجرد و زیر 21 سالشهروندفرزندF1
متاهل و سن اهمیتی نداردشهروندفرزندF3
مجرد و زیر 21 سالدارنده گرین کارت آمریکافرزندF2B
شهروندبرادر یا خواهرF4
شهروندپدر یا مادرIR5 

سه مثال زیر برای نحوه استفاده از جدول بالا توضیح میدهد.

مثال 1 : اگر والدین شما شهروند آمریکا هستند و شما بالای 21 سال دارید اما ازدواج نکردید می‌توانید ویزای F1  آمریکا را درخواست دهید.

مثال 2 :  اگر فرزندان شما شهروند آمریکا هستند، می‌توانید ویزای IR5 دریافت کنید.

مثال 3 :  اگر زیر 21 سال هستید و تاکنون ازدواج نکردید و پدر یا مادر یا هر دو آنها گرین کارت آمریکا دارند، می‌توانید درخواست ویزای F2B آمریکا بدهید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

 برای دریافت ویزای ازدواج این دو روش وجود دارد :

ازدواج با یک شهروند آمریکا : در صورت ازدواج با فردی که شهروند آمریکا باشد، به شما ویزای CR1 تعلق می‌گیرد و به محض ورود به آمریکا، می‌توانید گرین کارت خود را دریافت نمایید.

ازدواج با دارنده گرین کارت آمریکا : در صورت ازدواج با فردی که دارنده گرین کارت آمریکا باشد، به شما ویزای F2A تخصیص می‌یابد و باز هم پس از ورود به آمریکا می‌توانید گرین کارت دریافت نمایید. 

مهاجرت به امریکا با ویزای نامزدی یا ویزای K-1

ویزای نامزدی یا K-1 در واقع در دسته ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا قرار دارد، اما به دلیل ماهیت مهاجرتی آن، می‌توان آن را در دسته ویزاهای مهاجرتی نیز جای داد. این نوع ویزا برای اشخاصی مناسب است که هنوز با یک شهروند آمریکا ازدواج نکرده‌اند، اما با فردی قرار گذاشته‌اند که پس از ورود به آمریکا با او ازدواج نمایند.

برای این افراد ویزای نامزدی یا K-1  صادر می‌شود و پس از ازدواج، می‌توانند گرین کارت آمریکا دریافت کنند. مدت اعتبار ویزای نامزدی 90 روز است و در صورت عدم ازدواج در این مدت، به هیچ وجه قابل تمدید نیست. 

ویزای لاتاری ارزانترین راه مهاجرت به آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا که به اختصار لاتاری شناخته می‌شود برنامه‌ای برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا است. در برنامه قرعه‌کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا، این قرعه کشی در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا درج شد و پس از آن هرساله سهمیه 54000 ویزای مهاجرتی را به خود اختصاص داد.

اخذ ویزای لاتاری احتیاج به شانس دارد و شاید هر کس شانس برنده شدن آن را نداشته باشد، به همین دلیل شاید یک روش معمول برای مهاجرت به آمریکا نباشد؛ اما مسلما اخذ ویزای لاتاری آمریکا ارزانترین و راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا محسوب می‌شود. برای دریافت ویزای لاتاری آمریکا باید هر سال در برنامه لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا معمولا هر سال در اواسط ماه مهر شروع می‌شود و به مدت 33 روز ادامه پیدا می‌کند، 6 ماه پس از ثبت نام در لاتاری، نتایج لاتاری اعلام شده و اسامی برندگان ویزای لاتاری اعلام می‌شود. برندگان لاتاری می‌توانند پس از ورود به آمریکا گرین کارت خود را دریافت نمایند.

  • راه های مهاجرت به آمریکا با ویزای غیر مهاجرتی

ویزای غیر مهاجرتی آمریکا برای اقامت موقت در آمریکا را می‌توان به سه دسته زیر دسته‌بندی کرد.

  • ویزاهای توریستی : که در دو نوع B1 و B2 صادر می‌شوند. ویزای توریستی یکی از پرتقاضی ترین ویزای آمریکاست که برای مقاصد توریستی، دیدار خانواده، درمانی و تجاری صادر میشود؛ اعتبار این ویزا شش ماه است و در این مدت زمان خواهید داشت که از تمام ایالت‌های کشور آمریکا بازدید کنید.
  • ویزاهای تحصیلی آمریکا : در سه نوع F ، M و J صادر می‌شوند، به وسیله این نوع از ویزا می‌توانید در آمریکا به تحصیل بپردازید، این ویزا تحت شرایط خاصی قابلیت تبدیل به اقامت دائم آمریکا را خواهد داشت .
  • ویزای کاری : در حال حاضر دریافت این نوع از ویزا خارج از خاک آمریکا تقریبا غیرممکن شده است.

تحصیل در آمریکا بهترین راه مهاجرت به آمریکا

می‌توان گفت که تحصیل در آمریکا بهترین و اصولی ترین راه مهاجرت به آمریکا است. شما می‌توانید ضمن تحصیل در آمریکا به صورت نیمه وقت کار کنید و تجربه کار در آمریکا را به دست آورید، پس از فارغ التحصیلی نیز به شما یکسال اجازه کار در آمریکا داده می‌شود. پس از یکسال کار می‌توانید تقاضای ویزای H- 1B را داده و به این صورت پروسه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار آمریکا را به انجام رسانید. پس از آن بعد از پنج سال می‌توانید درخواست اقامت دائم و دریافت گرین کارت آمریکا را بدهید.

  • شرایط مهاجرت به آمریکا

شرایط برای مهاجرت به آمریکانوع روش مهاجرت به امریکا
داشتن اقوام درجه اول در آمریکا، که شرایط آن به صورت کامل در بالا توضیح داده شده است.مهاجرت به امریکا با ویزای خانوادگی
داشتن شانس، ثبت نام در برنامه لاتاری آمریکا، داشتن حداقل مدرک دیپلممهاجرت به امریکا با لاتاری گرین کارت
اخذ پذیرش از موسسات آموزشی آمریکا ، دریافت ویزای تحصیلی امریکا ، تحصیل در امریکا ، داشتن مدرک زبان (البته موسسه حامی مهاجر می‌تواند بدون مدرک زبان نیز برای شما ویزای تحصیلی آمریکا دریافت کند. )مهاجرت به امریکا با ویزای تحصیلی

.برای اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار لس آنجلس مارا دنبال کنید