UCLA دانشگاه

دانشگاه کالیفرنیا لس‌ آنجلس آمریکا

دانشگاه UCLA کالیفرنیا لس آنجلس جزو دانشگاه‌های برتر آمریکا است که بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج و تحصیل در آمریکا علاقمند به حضور و دریافت پذیرش از این دانشگاه هستند. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های آمریکایی رتبه ی ۵ را دارد. دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس در گروه دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم ایران در آمریکا و دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در آمریکا قرار دارد. بنابراین با خیالی راحت می‌توانید این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایید.

نگاهی به دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس در سال ۱۸۸۱ تاسیس شد. سپس در سال ۱۹۱۹ به دستور فرماندار ویلیام دی استفنز بخشی از آن به دانشگاه تغییر کاربری داد. در ابتدا، وسعت  این دانشگاه ۲۵ هکتار بود و در خیابان شمالی ورمونت قرار داشت که شامل، یک برنامه درسی دو ساله در دانشکده ادبیات و علوم و ۲۵۰ دانشجو بود.

در اواسط دهه ۱۹۲۰ ، هیئت دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس به این نتیجه رسیدند که مکان ۲۵ هکتاری خیابان ورمونت برای این موسسه بسیار کوچک است. بنابراین، جست‌وجوی یک پردیس جدید توسط هیئت مدیره انجام شد و حدود ۱۷ مکان از شهرستان ونتورا تا شهرستان سن دیگو به طور رسمی در نظر گرفته شدند. در نهایت مکان اصلی در غرب بورلی هیلز انتخاب شد و آن را در ۲۱ مارس ۱۹۲۵ به مردم اعلام کردند.

مدیران دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس دریافتند که هیچ دانشگاهی بدونه تحصیلات تکمیلی منتهی به مدرک کارشناسی ارشد و دکتری به بلوغ کامل نمیرسد. بنابراین در ۸ آگوست ۱۹۳۳، تنها ۱۴ سال پس از اینکه پردیس لس آنجلس بخشی از دانشگاه شد، هیئت مدیره اجازه آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی را صادر کرد و ثبت‌نام در این مقطع را از ۱۲۵ دانشجو آغاز نمود.

در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۸، یک تیم ریاضیدان در دانشگاه UCLA با کشف یک عدد اول ۱۳ میلیون رقمی، جایزه ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری را برای کشف جدیدترین عدد اول مرسن از آن خود کرد.

دانشکده‌ های دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس

طبق جدول زیر دانشکده‌‌های دانشگاه UCLA به شرح زیر هستند.

سال تاسیسدانشکده
(۱۹۱۹)دانشکده ادبیات و علوم
(۱۹۳۹)مدرسه آموزش، کالج معلمان
(۱۹۳۶)دانشکده‌ مدیریت بازرگانی
(۱۹۳۹)دانشکده کشاورزی
(۱۹۴۵)دانشکده مهندسی
(۱۹۴۵)دانشکده پزشکی
(۱۹۴۷)مدرسه رفاه اجتماعی
(۱۹۴۹)دانشکده حقوق
(۱۹۴۹)دانشکده پرستاری
(۱۹۵۸)دانشکده دندانپزشکی
(۱۹۶۰)دانشکده بهداشت عمومی
(۱۹۶۰)دانشکده خدمات کتابخانه
(۱۹۶۱)دانشکده هنرهای زیبا، سابقاً کالج هنرهای کاربردی
(۱۹۶۲)دانشکده معماری و شهرسازی

UCLA هزینه تحصیل در دانشگاه 

در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱، شهریه و هزینه‌های کارشناسی در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس ۱۳۲۵۰ دلار برای ساکنان کالیفرنیا و ۴۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان خارج از ایالت کالیفرنیا است. شهریه و هزینه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان مقیم کالیفرنیا ۱۳۰۳۰ دلار و برای سایرین ۲۸۱۳۳ دلار است.

هزینه تحصیل در دانشگاه UCLA برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به شرح زیر است:

هزینه به دلار در خارج از پردیسهزینه به دلار در داخل پردیسعنوان
۱۷۵۹۹ دلار (در پردیس) / ۱۵۲۴۱ دلار (خارج از پردیس)شهریه
۱۵۹۵۱ دلاردلار۱۶۷۶۳هزینه پردیس لس آنجلس
۱۴۰۴ دلار۱۴۰۴ دلارکتاب ها و لوازم تحریر
۲۷۹۹ دلار۲۷۹۹ دلارهزینه بیمه درمانی
۱۰۵۹ دلار۶۰۶ دلارحمل و نقل
هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس

.برای اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار لس آنجلس مارا دنبال کنید