شغل یابی در لس آنجلس

شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

در این مقاله به بررسی شرایط کار دانشجویی حین تحصیل در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا خواهیم پرداخت.

دانشجویان و اشتغال و شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

اگر شما مایل هستید به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در امریکا تحصیل کنید، به ویزای دانشجویی آمریکا نیاز دارید. دو دسته ویزای غیرمهاجرتی برای افرادی که قصد تحصیل در ایالات متحده را دارند، وجود دارد. این ویزاها معمولا به عنوان ویزای F و M شناخته می شوند.
شما متقاضیان عزیز می توانید واجد شرایط ویزای کار ضمن تحصیل در آمریکا (F-1 یا M-1)باشید، در صورتی که معیارهای زیر را داشته باشید:

  • باید در یک دوره آموزشی دانشگاهی مانند برنامه آموزش زبان و یا یک برنامه حرفه ای ثبت نام کنید.
  • باید مورد تایید اداره تبادل دانشجو و مهاجرت باشد.
  • باید به عنوان یک دانشجوی تمام وقت و متقاضی کار دانشجویی حین تحصیل در ایالات متحده در موسسه ثبت نام کنید
  • باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و یا در دوره های یادگیری زبان انگلیسی ثبت نام کنید.
  • باید بودجه کافی برای حمایت مالی از خود در طول کل دوره تحصیلی داشته باشید.
  • باید شهروندی یک کشور خارجی (کشور دیگر) را داشته باشید که به هیچ وجه قصد لغو آن را ندارید.

ویزای دانشجویی F-1
ویزای F-1 (دانشجویی) به شما اجازه می دهد به آمریکا وارد شوید و به عنوان دانشجوی تمام وقت در کالج ها، دانشگاه ها، هنرستان، دبیرستان، مدرسه ابتدایی، یا سایر موسسات علمی و یا دوره های آموزش زبان ثبت نام کنید. 

متقاضیان عزیز کار دانشجویی در آمریکا  باید در یک دوره تحصیلی شرکت کنید که در پایان به شما مدرک، دیپلم، و یا گواهی اعطا کنند و موسسه مورد نظر شما باید مورد تایید دولت آمریکا برای پذیرش دانشجوی بین المللی باشد.
ویزای دانشجویی M-1آمریکا
ویزای M-1 (دانشجویان فنی و حرفه ای) شامل دانشجویان دوره های فنی و حرفه ای غیر دانشگاهی یا دیگر دوره ها به غیر از آموزش زبان می شود.
استخدام
دانشجویان  F-1 که خواهان کار در حین تحصیل در آمریکا می باشند نمی توانند در طول سال اول تحصیلات خود خارج از دانشگاه کار کند، اما می توانند در داخل دانشگاه با توجه به شرایط و محدودیت های خاصی کار کنند. پس از اتمام اولین سال تحصیلی، دانشجویان F-1  و متقاضی کار ضمن تحصیل در آمریکا می توانند در سه نوع شغل در خارج از دانشگاه کار کنند:
 آموزش عملی (CPT)
 آموزش عملی اختیاری (OPT) (قبل از اتمام تحصیلات و یا پس از اتمام تحصیلات )
 علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
دانشجویان M-1 تنها می توانند در آموزش عملی و تنها پس از اتمام تحصیلات خود شرکت کنند.

برای هر دو دانشجویان F-1 و M-1 هر نوع اشتغال در خارج از دانشگاه حتما باید مرتبط با تحصیلات آنها باشد و باید قبل از شروع هر کاری تاییدیه رسمی موسسه آموزشی و USCIS را دریافت کنند.

بیشتر دانشجویان بین المللی در ایالات متحده ویزای F-1 دارند. این ویزا برای کسانی است که قصد مهاجرت دائم به ایالات متحده آمریکا را ندارند. این دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در آمریکا مجاز هستند.

کار دانشجویی در  دانشگاه

همانطور که در بالا ذکر شد، کار ضمن تحصیل در آمریکا  و کار در  دانشگاه بسیار آسان تر از کار خارج از دانشگاه است. اشتغال در داخل دانشگاه با توجه به USCIS، شامل موارد زیر است:

کاردانشجویی که در محل دانشگاه و به طور مستقیم برای دانشگاه خود انجام دهید. این شامل کار مرتبط با اعطای کمک هزینه مالی و یا دستیاری، که دو روش برای دریافت کمک هزینه آموزشی است.
کار برای شرکت های تجاری در محل دانشگاه که به دانشجویان کار ضمن تحصیل در آمریکا در محوطه دانشگاه خدمات ارائه می دهد، مانند کتابفروشی یا کافه تریای دانشگاه و غیره.

اشتغال در داخل دانشگاه است معمولا محدود است، و بسیاری از این مشاغل ارتباطی با تحصیلات شما ندارد. حتی اگر شما کاری در محوطه دانشگاه داشته باشید، نمی توانید از این کار به عنوان مدرک برای منابع مالی لازم برای سال تحصیلی استفاده کنید.
متقاضی کار ضمن تحصیل در آمریکامی توانید تنها ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی کار کنید.
متقاضی کار ضمن تحصیل در آمریکا می توانید در طول تعطیلات به صورت تمام وقت در دانشگاه کار کنید، این در صورتی است که شما قصد دارید برای ترم آینده تحصیلی ثبت نام کنید.
شما نمی توانید شغل یکی از شهروندان ایالات متحده آمریکا را بر عهده بگیرید. در صورتی که چنین باشد شما نمی توانید استخدام شوید.