Tehrangeles

تهرانجلس در قلب لس آنجلس!

تهرانجلس کجاست؟ در سال 2009 شهرداری لس آنجلس نام یکی از محله های بزرگ ایرانی نشین لس آنجلس را پارس کوچک نامگذاری کرد به طور حدودی 20 درصد ساکنین بورلی هیلز را ایرانیان و فرزندان آن ها تشکیل می دهند. به دلیل خدمات ارزنده ای که ایرانیان در این منطقه انجام دادند تقاطع بلوار وست‌وود و خیابان ویلکینز در لس‌آنجلس را میدان پارسی می نامند.

در بسیاری از شهر ها که تعداد اتباع خارجیشان زیاد است محله هایی ساخته شده که افراد مقیم حس کنند در زادگاهشان هستند. مثل محله چینی ها و یا هندی ها. علاوه بر حس و حالیکه در آن محله ها وجود دارد تمام محصولات آن کشور نیز به فروش می رسد. در شهر لس آنجلس محله ای وجود دارد که برای ایرانیان مقیم کالیفرنیا بوی زادگاهشان را می دهد.

لس آنجلس

به طور کلی در کالیفرنیای جنوبی تعداد زیادی از ایرانیان سکونت دارند. جمعیت ایرانیها در این منطقه را در حدود ۵۰۰٬۰۰۰ نفر تخمین می‌زنند. شهر لس آنجلس بزرگترین سکونتگاه ایرانیهای دور از میهن در جهان می‌باشد. پیشینه حضور ایرانیها در لس آنجلس به دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ میلادی باز می‌گردد، اما رشد چشمگیر مهاجرت آنها هنگام (در اثر) انقلاب ۱۳۵۷ اتفاق افتاده است. انتخاب این شهر به واسطه خوشایند بودن شرایط زندگی در آن و نزدیکی به ایده‌آلهای اقتصادی، فرهنگی، اقلیمی و رفاهی مردم ایران صورت گرفته است. در طول سال‌های گذشته حضور ایرانیها در سراسر کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته است. شهرهای بورلی هیلز، دره سن فرناندو، ارواین و اورنج از جمله مناطقی هستند که ایرانیها حضور چشمگیری در آنها دارند. در لس آنجلس رسانه‌های گسترده ایرانی فعالیت می‌کند که بیش از ده کانال تلویزیونی برنامه‌هایی به زبان فارسی تولید و مخابره می‌کنند.