Iranians In Los Angeles

شهری در قلب جنوب کالیفرنیا، اخیراً به شهری در سطح جهانی تبدیل شده است. در آغاز قرن بیستم، این شهر را صرفاً “یک دهکده بزرگ” می‌دانستند. حتی با وجود کمبودهایی در شهر، پیشرفت شهر بیش از پیش توجه همگان را جلب کرد.

بیش از یک قرن است که لس آنجلس با آب و هوای عالی تفریحات بسیار و همچنین وجود هالیوود و سلبریتی‌های مشهور، شناخته می‌شود. لس آنجلس مکانی با تنوع قومی و نژادی خارق‌العاده است که عمدتاً به دلیل مهاجرت است و مانند سایر شهرهای جهان، شکاف رو به رشد بین فقیر و غنی در آن موج می‌زند.

ایرانیان سهم بزرگی در جامعه مردم لس آنجلس دارند و بسیاری در این شهر مشغول کار، تحصیل و زندگی هستند.

شهر لس آنجلس

 بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کالیفرنیای جنوبی لس آنجلس است و دومین شهر پرجمعیت و منطقه شهری (پس از شهر نیویورک) در آمریکا به شمار می‌آید. این شهر در سراسر دشت ساحلی وسیعی که بین کوه‌ها و اقیانوس آرام واقع شده است، قرار دارد. شهر لس آنجلس،‌ شامل حدود 90 شهر دیگر از جمله بورلی هیلز، پاسادنا و لانگ بیچ است. این شهر همچنین شامل جزایری از جمله کانال، سانتا کاتالینا و سن کلمنته است. کوه سن آنتونیو، معروف به کوه Baldy یا Old Baldy، با ارتفاع (3062 متر) در این شهر قرار دارد. لس آنجلس بیش از 900 مایل مربع (2330 کیلومتر مربع) بیابان و 75 مایل (120 کیلومتر) ساحل دریا دارد.

ایرانیان لس آنجلس

در لس آنجلس گروه‌های قومی و نژادی با گذشت زمان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. هنگامی که این شهر در سال 1781 تحت حاکمیت اسپانیا بود، سفیدپوستان (یعنی افرادی با اصل و نسب اروپایی) در اقلیت بودند. بیست و شش نفر از 44 مهاجر اصلی از نژاد آفریقایی، بومی آمریکا یا مختلط بودند. از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم، سفیدپوستان جمعیت غالب شدند. در آن زمان بسیاری از سفیدپوستان میدوسترن وارد لس آنجلس شدند و به آن لقب «ساحل دریای آیووا» داده شد.

به استثنای برخی از یهودیان اروپای شرقی که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم وارد شدند، جنوب کالیفرنیا تعداد نسبتا کمی از گروه‌های مهاجر از شرق و جنوب اروپا را که در شهرهای شرق ایالات متحده ساکن بودند، جذب کرد.

به غیر از زبان انگلیسی بیش از 90 زبان در خانه‌های اطراف لس آنجلس صحبت می‌شود که مهم‌ترین آنها اسپانیایی، ویتنامی، همونگ، تاگالوگ، کره‌ای، ارمنی، روسی، فارسی و عبری است. در یک هفته، شنوندگان رادیو می‌توانند شاید ده‌ها یا چندین زبان خارجی مختلف را روی آنتن بشنوند و خوانندگان روزنامه، ممکن است از بین بیش از 50 روزنامه خارجی زبان منتشر شده در لس آنجلس، یکی را برای خواندن انتخاب کنند.

زندگی در لس آنجلس

آیا شما به مهاجرت به لس آنجلس فکر می‌کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگوییم که تنها نیستید چرا که افراد بسیاری این خواسته را دارند و حتی، تعداد ساکنان این شهر نیز میزان علاقه به زندگی در این شهر را نشان می‌دهند. 4 میلیون نفر در محدوده شهر زندگی می‌کنند و 18.7 میلیون نفر در منطقه بزرگ لس آنجلس زندگی می‌کنند.

ایالات متحده آمریکا

 کشور

کالیفرنیا

ایالت

501.55 مایل مربع (1299.01 کیلومتر مربع)

مساحت

3,898,747

جمعیت (2020)

1 در کالیفرنیا

رتبه

71,358 دلار

درآمد متوسط خانوار

انگلیسی

زبان گفتاری