Health Insurance in the United States

بیمه درمانی چیست؟

 بیمه درمانی نوعی قرارداد است بین شما و یک شرکت بیمه درمانی که به موجب آن بیمه کننده باید بخشی از یا تمام هزینه های مراقبت های صحی شما را در ازای پرداخت مبلغی ماهیانه از طرف شما پرداخت کند.

 تفاوت زیادی بین مراقبتهای بهداشتی مهاجران با مراقبتهای بهداشتی متولدین آمریکا وجود ندارد، اما گاهی می تواند گیج کننده باشد.

یک فوریت پزشکی یا جراحی ممکن است هزاران دلار خرج بردارد. بهتر است که ماهیانه حق بیمه پرداخت کنید تا اینکه از بیمارستان یک قبض خیلی زیادی برای پرداخت آن بگیرید.

درکل، بیمه درمانی برای مهاجران و پناهندگان همانند بومیان آمریکایی است. تفاوت بیمه های درمانی بر اساس سن، وضعیت اشتغال، مشکلات درمانی کنونی شما، مبلغ حق بیمه ماهیانه ای که قادر به پرداخت هستید و پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما یا به صورت شخصی تعیین می شود.

چطور می توانم بیمه سلامت بگیرم؟

  • از طریق برنامه های بیمه دولت (بیمه عمومی)
  • از طریق شغلتان با کمک از کارفرمای خود

برنامه های بیمه سلامت دولت

آیا واجد شرایط هستید؟

واجد شرایط بودن برای چیزی به معنی آن است که می توانید آن چیز را دریافت کنید یا صلاحیت لازم برای آن را دارید. دولت تصمیم می گیرد که آیا شما و خانواده شما واجد شرایط بهره مندی از برنامه های دولتی هستید یا خیر.

استفاده از مراقبت های بهداشتی برای بعضی از مهاجران و پناهندگان ممکن است ارزان یا رایگان باشد، زیرا ممکن است اوایل درآمد زیادی نداشته باشید. ممکن است واجد شرایط دریافت آن باشید.

Medicaid

Medicaid یک برنامه بهداشتی عمومی است که توسط ایالتی که در آن زندگی می کنید اجرا می شود. این برنامه به افراد سالخورده و معلول، کودکان، زنان باردار و بعضی از خانواده های کم درآمد خدمات بیمه ارائه می کند.

Medicare

Medicare یک برنامه سلامت عمومی است که زیر نظر دولت ایالات متحده اداره می شود. بیمه Medicare به تمام بزرگسالانی که ۶۵ سال یا مسن تر هستند و شهروندان معلول تمام سنین تعلق میگیرد. Medicare طرحی برای کمک به هزینه های داروهای تجویز شده ارائه می دهد.

CHIP

بیمه سلامتی (CHIP) هزینه مراقبتهای بهداشتی بچه های کوچک خانواده های کم درآمد را می پردازد. CHIP بیمه ی خوبی است چرا که هزینه ویزیت دکتر و مراقبتهای پزشکی بچه های شما را پرداخت می کند.

اگر شما مدارک قانونی ندارید و اطفال شما شهروند ایالات متحده هستند، ممکن است آن ها واجد شرایط استفاده از CHIP باشند.

WIC

زنها، نوزادان، و بچه ها (WIC) یک برنامه مراقبتهای سلامت است که زیر نظر هر ایالت می باشد که مختص کمک به بچه های کوچکتر از ۵ سال، زنان باردار، و مادران شیرده می باشد. این برنامه روی تغذیه، تامین غذا، و بهبود دستیابی به مراقبتهای سلامتی تمرکز می کند.

بیمه سلامت خصوصی

خیلی از آمریکایی ها بیمه خصوصی دارند و از برنامه های عمومی استفاده نمی کنند. این به این دلیل است که کمپانیها اغلب برای کارگرانشان بیمه سلامت خصوصی پرداخت می کنند.

بیمه سلامت محل کار

باید کاری پیدا کنید که بیمه سلامت ارائه می دهد. کارفرما بیشتر هزینه و کارمند مقدار کمی از آن را می پردازد. با یک مقدار مبلغ بیشتر، کارمندان معمولا می توانند، شوهر، زن، و یا هر فرزندی که دارند را تحت همان بیمه قرار دهند.

اگر شما کار خود را ترک کنید، امکان آن که بتوانید بیمه خود را از طریق یک برنامه دولتی به نام COBRA نگه دارید. COBRA فقط برای مدت کوتاهی است، و امکان دارد که ناچار باشید کل حق بیمه ماهیانه را از جیب خود بپردازید، اما با این برنامه تا زمانی که کار دیگر پیدا کنید تحت پوشش می مانید.

پرداخت هزینه بیمه بدون کارفرما

اگر شما کارفرمایی ندارید که به شما پوشش سلامت ارائه کند، و اگر واجد شرایط هیچکدام از برنامه های دولت نیستید، می بایست بیمه خصوصی بگیرید. این می تواند پرهزینه باشد. ممکن است که واجد شرایط گرفتن کمک از طریق برنامه Affordable Care Act (طرح مراقبت مقرون به صرفه) برای پرداخت حق بیمه ماهیانه تان بشوید.

برنامه های بیمه پزشکی کالج

دانشجویان عزیز می توانند بیمه سلامت را از طریق کالج های خود خریداری کنند. برای واجد شرایط بودن می بایست در تعداد واحدهای معینی ثبت نام کرده باشید.