Stock Market

سرمایه گذاری در بورس آمریکا به چه صورت انجام می‌شود؟

 ارزش کل شرکت‌های حاضر بورس در آمریکا ۳۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود. جایی که بازار سهام آن، یکی از پایه‌های اقتصاد جهانی است.
ما در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم که چگونه در بازار بورس آمریکا سرمایه‌گذاری کنید و از قدرت این بازار جهانی شگفت‌انگیز برخوردار شوید.

تالار بورس اوراق بهادار و بورس آمریکا

بورس اوراق بهادار چیست؟ بورس اوراق بهادار به مجموعه بازارها و مبادلاتی گفته می‌شود که در آن فعالیت‌های منظم خرید، فروش و صدور سهام شرکت‌های سهامی عام اتفاق می‌افتد. ایالات‌متحده آمریکا نیز مانند اکثر کشورهای دنیا بازار بورس دارد که شرکت‌های بزرگی در آن حضور دارند و سرمایه هنگفتی در آن در حال گردش است.

سرمایه گذاری در بورس آمریکا چه فوایدی دارد؟

این‌که شما در سبد سهام خود، سهام شرکت‌های بین‌المللی و مطرح دنیا را داشته باشید کار هوشمندانه ای است. این کار به معنای قرار گرفتن در معرض بازار جهانی است. شما با سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا خود را به یک اقتصاد پویا و پررونق متصل می‌کنید.
حتی خود آمریکایی‌ها علاقه زیادی به خرید سهام خارجی مانند Alibaba و Baidu دارند.

آیا افراد غیر بومی آمریکا می‌توانند در بازار سهام آمریکا تجارت کنند؟

خوشبختانه باید بگویم “بله” . درست است که سهام و اوراق قرضه ایالات‌متحده توسط قوانین ایالات‌متحده تنظیم می‌شود، اما هیچ قانون خاصی برای منع سرمایه‌گذاری شهروندان غیر آمریکایی در بازار بورس آمریکا وجود ندارد. با مشاهده لیست شرکت‌های بین‌المللی فعال در بورس آمریکا، خواهید دید که بسیاری از این شرکت‌ها، مشتری‌های بین‌المللی و غیر آمریکایی دارند.

استفاده  واسطه یا بروکر

 آسان‌ترین کار برای سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا استفاده از یک واسطه یا به‌اصطلاح یک بروکر است. یک کارگزار مستقر در آمریکا که با سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی آشنایی دارد می‌تواند به افراد در پیمودن این فرآیند نسبتاً پیچیده کمک کند.

آیا استفاده از بروکرها محدودیت‌ دارد؟ محدودیت‌های آنها چیست؟

در بعضی از بروکرها برای ارائه خدمات خود، محدودیت‌هایی وجود دارد که منجر می‌شود نتوان از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال بعضی از کارگزاری‌ها با سرمایه‌گذاران بین‌المللی مشارکت نمی‌کنند، پس باید بروکری را انتخاب کنید که بر اساس قوانین داخلی خود، منعی برای سرمایه‌گذاری شما نداشته باشد.

اما بروکرهایی نیز هستند، که کشورهایی که می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند را محدود کرده‌اند. پس باید ابتدا قوانین بروکر را بررسی کنید و ببینید که آیا کشور شما در لیست آن‌ها حضور دارد.

بروکرهای مناسب برای ایرانی‌ها چیست؟

وجود تحریم‌ها متأسفانه محدودیت‌های زیادی برای استفاده از بروکر برای ایرانیان وجود دارد که بسیاری ممکن است از همین فرصت برای فریب افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری بورس آمریکا سوءاستفاده کنند.

به همین علت در این بخش سه بروکر برتر سال ۲۰۲۰ که ایرانیان می‌توانند با آن‌ها کار کنند را با ذکر مزایای آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

• IC Markets : واریز و برداشت بدون کارمزد و رایگان
• FXTM :  خدمات عالی مشتری،افتتاح حساب سریع
• MultiBank :  واریز و برداشت رایگان، خدمات سریع