ادعاهای تبلیغاتی دروغین تسلا

شرکت تسلا باید با یک طرح دعوای دسته‌جمعی مواجه شود که ادعا می‌کند مصرف‌کنندگان را در مورد قابلیت‌های خودران خودروهایش گمراه کرده است، که یک شکست تازه برای سازنده خودروهای الکتریکی است، درست زمانی که ایلان ماسک، مدیر اجرایی، آینده این شرکت را وابسته به خودرو های اتومات خود می داند .

تسلا متهم شده است که در سال 2016 مبالغه کرده است که تمام خودروهای آینده‌اش «سخت‌افزار مورد نیاز برای قابلیت رانندگی کامل خودکار» را دارند و می‌توانند تا پایان سال 2017 خود را از لس‌آنجلس به نیویورک سیتی برسانند.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، ریتا لین روز چهارشنبه در دستوری نوشت: «اگر تسلا قصد داشت این را منتقل کند که سخت افزار آن برای رسیدن به اتوماسیون بالا یا کامل کافی است،» این شکایت «به وضوح ادعای نادرستی داشته».

ماسک در ماه آوریل اعلام کرد که تسلا “برای خودمختاری در حال تلاش بسیار است” در حالی که خود را متعهد به ساختن نسل بعدی خودروی خودران به نام روباتاکسی (تاکسی اتومات) می کند. این کارآفرین میلیاردر بیش از یک دهه است که یک بازی بزرگ در مورد خودمختاری صحبت کرده است و مشتریان را متقاعد کرده است که هزاران دلار برای ویژگی Full Self-Driving یا FSD خود بپردازند. این نام اشتباه است – FSD نیاز به نظارت مداوم دارد و خودروها را خودمختار نمی کند – اما ماسک بارها پیش بینی کرده است که در آستانه رسیدن به وعده های برند است.

در همین حال، این شرکت با تحقیقات فدرال در مورد اینکه آیا نقص در ویژگی کمک راننده خودکار منجر به تصادفات مرگبار شده است یا خیر، و همچنین تحقیقات نظارتی و شکایت های قانونی به دلیل ادعاهای بیش از اندازه در زمینه ی پیشرفت تکنولوژی رانندگی اتومات، مواجه است. ماه گذشته، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها تحقیقاتی را در مورد اینکه فراخوان ماه ها قبل بیش از 2 میلیون خودرو توسط سازنده خودروهای الکتریکی آغاز کرد.

تسلا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد!

توماس لوسایو، ساکن کالیفرنیا، که این شکایت را ارائه کرد، می‌گوید در سال 2017 یک تسلا جدید خریده و 8000 دلار اضافی برای FSD پرداخت کرده است. او ادعا کرد که اظهارات تسلا و ماسک او را به این باور رسانده است که خودروی او در یک “مدت کوتاه مدت” از فناوری خودران برخوردار خواهد شد. اما تا سال 2022، تسلا بر اساس شکایت او «هیچ چیزی حتی از راه دور به یک خودروی کاملاً خودران» تولید نکرده بود.

LoSavio از طرف هر کسی که از سال 2016 یک خودروی جدید تسلا را با Autopilot، Enhanced Autopilot یا FSD خریداری یا اجاره کرده است، شکایت کرده است.

قاضی بدون قضاوت درباره صحت ادعاهایش، گفت که لوسایو به اندازه کافی ادعا می کند که برخی اظهارات سال 2016 گمراه کننده هستند، مانند «همه وسایل نقلیه تسلا که در کارخانه ما تولید می شوند اکنون دارای سخت افزار کامل خودران هستند» و اینکه خودروها می توانند خودشان را به صورت متقاطع برانند.

در حالی که لین اجازه داد برخی از ادعاهای سهل انگاری و کلاهبرداری ادامه یابد، او سایر ادعاها را رد کرد. حکم او اجازه می دهد تا حقیقت یاب پیش از محاکمه به جلو برود. تصمیم در مورد واجد شرایط بودن این پرونده برای وضعیت دادرسی کلاسی بعداً اتخاذ خواهد شد.

این پرونده در دادگاه سیستم های کمک راننده پیشرفته تسلا، 22-cv-05240، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (سان فرانسیسکو) است.

برای سرگرمی ها و دیدنی های لس آنجلس به سایت ما مراجعه کنید.

Meta Marketing | Daneshmand Magazine | Salam Vancouver Magazine | Salam LAX | Salam 118 | IRACA | Doctor Home Inspections | Concord Home Inspections | Concord Solar | Concord Media