کامالا هریس آماده ی مناظره با ترامپ

واشنگتن – کامالا هریس، معاون رئیس جمهور روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که “آماده مناظره با دونالد ترامپ است.

او پس از فرود در پایگاه مشترک اندروز پس از سفر به ایندیانا و تگزاس گفت: «من فکر می‌کنم رای‌دهندگان سزاوار دیدن صفحه‌نمایش تقسیم‌شده در این رقابت در صحنه مناظره هستند.

مناظره 10 سپتامبر یکی از دو مناظره ای بود که رئیس جمهور جو بایدن و ترامپ روی آن توافق کردند. اولین برنامه در 27 ژوئن توسط CNN میزبانی شد، اما بایدن از آن زمان از رقابت کناره گیری کرد و هریس را به عنوان جانشین خود تایید کرد.

رسانه‌های فاکس نیوز روز چهارشنبه نامه‌هایی را به ستاد انتخاباتی هریس و ترامپ ارسال کردند و پیشنهاد مناظره در سپتامبر را دادند.

“اکنون که معاون رئیس جمهور کامالا هریس نامزد احتمالی دموکرات است، رسانه FOX News در حال اصلاح پیشنهاد ما برای مناظره در این چرخه است. با توجه به اینکه رقابت تغییر کرده است، مایلیم فرصتی را برای میزبانی یک مناظره ریاست جمهوری بین معاون هریس و سابق درخواست کنیم. رئیس جمهور ترامپ، رئیس و سردبیر اجرایی فاکس نیوز، جی والاس و معاون سیاسی فاکس نیوز، جسیکا لوکر نوشتند.

فاکس پیشنهاد میزبانی این مناظره را در هفته بعد در پنسیلوانیا در 17 سپتامبر داد، اما آماده بحث در مورد تاریخ، قالب و مکان دیگری بود.

ترامپ قبلاً گفته بود که ترجیح می دهد بحث را به فاکس نیوز منتقل کند، اما مایل است بیش از یک بار با هریس روبرو شود.

کمپین هریس و ترامپ هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده اند.