لایحه ی کالیفرنیا برای اجازه خرید خانه توسط مهاجران غیرقانونی

لایحه جدید کالیفرنیا که به مهاجران غیرقانونی وام مسکن اجازه می دهد، پس از تصویب در مجلس سنای ایالتی در روز چهارشنبه به میز فرماندار گاوین نیوسام می رود.

در صورت تصویب، کالیفرنیا اولین ایالتی خواهد بود که به مهاجران غیرقانونی وام خرید خانه با حمایت ایالتی اعطا می کند.

خواکین آرامبولو، عضو مجلس، نویسنده این لایحه، گفت: «مزایای اجتماعی و اقتصادی مالکیت خانه باید برای همه بدون توجه به وضعیت مهاجرت در دسترس باشد.

AB 1840 برنامه “رویای کالیفرنیا برای همه” را اصلاح می کند، که به متقاضیان واجد شرایط 20٪ پیش پرداخت یا حداکثر 150000 دلار برای خانه اول خود می دهد تا مهاجران غیرقانونی را نیز شامل شود.

آرامبولو گفت: «افراد غیرقانونی از لحاظ تاریخی به دلیل محدودیت‌های فدرال از طرح‌های مسکن حذف شده‌اند. اطمینان از دسترسی همگانی توسط همه وام گیرندگان به موفقیت و سرزندگی کلی کالیفرنیا کمک خواهد کرد.برایان جونز، سناتور ایالتی، رهبر اقلیت جمهوری خواه، گفت: «به ازای هر دلاری که به یک مهاجر غیرقانونی پرداخت می‌شود، این یک دلار است که به یک کهنه سرباز یا شهروند قانونی کالیفرنیا که واجد شرایط هستند، تعلق نمی‌گیرد». “مقدار بی پایان پولی که دولت برای این برنامه خرید خانه دارد وجود ندارد.”

فرماندار نیوسام نگفته است که آیا این لایحه را امضا خواهد کرد، که می تواند پیام حزب دموکرات را در طول فصل انتخابات در مورد موضوع بی ثبات مهاجرت پیچیده کند.

کامالا هریس، نامزد دموکرات‌های ریاست‌جمهوری، حمایت مالی برای مرز را تأیید کرده است.

هریس همچنین از یک پیشنهاد کم هزینه پیش پرداخت خانه فدرال، که مهاجران غیرقانونی را مستثنی می کند، حمایت کرده است.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا پیش از این قانون کالیفرنیا را محکوم کرده است.