Archives September 2024

رونمایی اپل از محصولات جدید

اپل در رویداد “Glowtime” خود، محصولات جدیدی از جمله اپل واچ ۱۰، آیفون ۱۶، ایرپادز ۴ و موارد دیگر را معرفی کرد.  

  

اپل واچ سری ۱۰ با نمایشگری بزرگتر و ویژگی‌های جدید عرضه شده است. این ساعت هوشمند دارای نمایشگری با ۳۰ درصد فضای بیشتر نسبت به نسل‌های قبلی است و گوشه‌های گردتری دارد که مشاهده اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. همچنین قابلیت روشنایی بیشتری دارد که دید از زوایای مختلف را بهبود می‌بخشد. این سری در سه رنگ مشکی، رزگلد و نقره‌ای عرضه می‌شود و مدل تیتانیومی جایگزین مدل قدیمی از جنس استیل ضدزنگ شده است. از جمله ویژگی‌های جدید این سری، قابلیت نظارت بر تنفس هنگام خواب است که مشکلات تنفسی را از طریق شتاب‌سنج تشخیص می‌دهد و داده‌ها را هر ۳۰ روز بررسی می‌کند. اپل واچ اولترا ۲ نیز با طراحی مقاوم‌تر برای ورزشکاران، باتری با دوام ۳۶ ساعته، نمایشگر بسیار روشن‌تر و GPS دقیق‌تر معرفی شده است. 

  

ایرپادز ۴ با چیپ H2 جدید و قابلیت‌های بهبود یافته از جمله حذف نویز و ویژگی‌هایی از ایرپادز مکس مانند حالت شفافیت و صداپذیری تطبیقی عرضه می‌شود. ایرپادز مکس تغییرات زیادی نداشته اما در چهار رنگ جدید و با پورت USB-C ارائه شده است. اپل همچنین اعلام کرد ایرپادز پرو ۲ با قابلیت‌های جدید در حوزه بهداشت شنوایی عرضه خواهد شد. 

  

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس نیز با تمرکز بر اپل اینتلیجنس و تراشه قدرتمند A18 معرفی شدند. این گوشی‌ها دارای صفحه‌نمایش بزرگتر و قابلیت‌های جدیدی برای Siri هستند. آیفون ۱۶ دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و ویدیوهای واضح‌تری ثبت کنند. همچنین، این گوشی‌ها می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای فضایی ضبط کنند که با هدست واقعیت افزوده اپل ویژن پرو سازگار است. آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس نیز با تراشه A18 Pro و قابلیت‌های بیشتر معرفی شدند. 

  

همه محصولات جدید اپل از امروز قابل پیش‌خرید هستند و از ۲۰ سپتامبر در فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد. 

 

چه اتفاقی در مناظره هریس-ترامپ افتاد؟

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در مناظره ریاست‌جمهوری سه‌شنبه شب بر سر اقتصاد، مهاجرت و حقوق تولیدمثل با یکدیگر درگیر شدند، زیرا هر دو نامزد تلاش کردند تا دلایل خود را برای پیروزی در انتخابات نوامبر ارائه دهند.

این رویارویی پرتنش، تنها چند روز قبل از آغاز رأی‌گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ها و کمتر از دو ماه قبل از روز انتخابات، برای هر دو نامزد اهمیت بالایی داشت.

برای ترامپ، او به دنبال بازپس‌گیری جایگاه خود بود پس از اینکه ورود لحظه آخری هریس به رقابت باعث شد برتری او بر رئیس‌جمهور جو بایدن کاهش یابد. برای هریس، او باید خود را به رأی‌دهندگانی معرفی می‌کرد که با سوابق و مواضع او در مسائل مهم آشنا نبودند.

در اینجا نکات کلیدی مناظره آمده است:

اقتصاد و مراقبت‌های بهداشتی

هریس با اشاره به برنامه خود برای بهبود اقتصاد، گفت که کاهش مالیات برای خانواده‌ها با فرزندان و کسری مالیاتی برای کسب‌وکارهای کوچک را تمدید خواهد کرد و همزمان از برنامه‌های ترامپ برای اعمال تعرفه‌های گسترده بر واردکنندگان خارجی به عنوان یک “مالیات فروش” بر کالاهای روزمره که در نهایت مردم آمریکا باید پرداخت کنند، انتقاد کرد.

ترامپ از تورم بالا و افزایش هزینه‌های زندگی در دوره بایدن انتقاد کرد و مدعی شد که تعرفه‌ها به جای آن پول بیشتری به کشور بازمی‌گرداند که می‌تواند به اقتصاد آمریکا رونق ببخشد.

ترامپ همچنین به ادعاهای هریس مبنی بر اینکه او در دوران همه‌گیری اقتصادی را نابود کرده است، پاسخ داد و مشاغل بازیابی‌شده در دوره بایدن را “مشاغل بازگشتی” خواند.

اما هریس از رویکرد دولت دفاع کرد و قول داد که کشور در مسیر درست بازگشته است. “آنچه که ما انجام داده‌ایم این است که آشفته‌کاری‌های دونالد ترامپ را پاک کرده‌ایم”، او گفت.

در ادامه، در بحث مراقبت‌های بهداشتی، ترامپ حاضر نشد بگوید چگونه قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه (Affordable Care Act) را بهبود خواهد بخشید یا با یک طرح دیگر جایگزین خواهد کرد. “من ایده‌هایی دارم”، او گفت. “الان من رئیس‌جمهور نیستم.”

سقط جنین

آینده حقوق تولیدمثل در ایالات متحده یکی از موضوعات مهم بود، با ترامپ که سعی داشت لغو حکم Roe v. Wade توسط دیوان عالی ایالات متحده را به عنوان پیروزی برای کشور قلمداد کند.

“من خدمت بزرگی در این زمینه انجام دادم”، او گفت. “این کار شجاعت می‌خواست و دیوان عالی شجاعت زیادی در انجام آن داشت.”

ترامپ دو بار از پاسخ مستقیم به این سوال که آیا اگر کنگره یک ممنوعیت سقط جنین ملی را تصویب کند، او آن را وتو خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد و ابتدا ادعا کرد که هرگز به میز او نخواهد رسید و سپس اشاره کرد که همراه انتخاباتی او JD Vance اشتباه کرده که گفته بود ترامپ چنین خواهد کرد.

او همچنین مکررا ادعاهای نادرستی را مطرح کرد که دموکرات‌ها می‌خواهند سقط جنین در سه‌ماهه آخر قانونی شود و “کودک را حتی بعد از تولد اعدام کنند”، که مجری مناظره لینزی دیویس به اشتباه بودن این ادعا اشاره کرد و گفت: “در هیچ ایالتی از این کشور قانونی نیست که کودک بعد از تولد کشته شود.”

هریس قول داد از طریق قانون‌گذاری حفاظت‌های Roe را بازگرداند – چیزی که ترامپ گفت هرگز از کنگره عبور نخواهد کرد – و مکررا به هزینه انسانی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سقط جنین در بیش از ۲۰ ایالت اشاره کرد، برخی از آن‌ها هیچ استثنایی برای تجاوز یا زنای با محارم ندارند.

“بفهمید این چه معنی دارد: یک بازمانده از یک جرم، یک تجاوز به بدن خود، حق ندارد تصمیم بگیرد که بعدا چه اتفاقی برای بدن او می‌افتد”، او گفت.

“این غیر اخلاقی است و کسی لازم نیست از ایمان خود یا باورهای عمیقش چشم‌پوشی کند تا با این مسئله موافق باشد.”

غزه و اوکراین

هنگامی که درباره درگیری غزه بین اسرائیل و حماس پرسیده شد، هریس پاسخی محتاطانه داد و قول داد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود ادامه دهد و در عین حال برای آتش‌بس، بازگشت گروگان‌های حماس و راه‌حل دو دولت فشار بیاورد.

“اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهد مهم است زیرا همچنین درست است که تعداد زیادی از فلسطینیان بی‌گناه کشته شده‌اند”، او گفت.

ترامپ تمرکز خود را بر هریس گذاشت و ادعا کرد او “از اسرائیل متنفر است” و “از جمعیت عرب متنفر است”، بدون اینکه بگوید چگونه سعی خواهد کرد به این درگیری پایان دهد.

در ادامه، او نگفت که آیا می‌خواهد اوکراین در جنگ با روسیه پیروز شود یا نه، تنها گفت “من می‌خواهم این جنگ متوقف شود.”

او مدعی شد که می‌تواند رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، و رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، را به نشستن سر میز مذاکره و پایان دادن به جنگ متقاعد کند.

هریس قول داد جنگ را تا پایان ببیند و مطمئن شود که اوکراین تهاجم روسیه را دفع می‌کند و مدعی شد ترامپ تحت تأثیر پوتین و سایر دیکتاتورها قرار خواهد گرفت.

“من معتقدم دلیل اینکه دونالد ترامپ می‌گوید این جنگ ظرف ۲۴ ساعت تمام خواهد شد این است که او به سادگی آن را تسلیم خواهد کرد”، او گفت.

صداقت در انتخابات

هنگامی که از ترامپ پرسیده شد که آیا از حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کاپیتول آمریکا توسط حامیانش برای جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن پشیمان است، او آن حمله را محکوم نکرد.

او همچنین ادعا کرد که اظهارات اخیرش که ظاهرا نشان می‌داد انتخابات را باخته، “به طور طنزآمیز” بیان شده است و ادعاهای نادرست خود درباره تقلب در انتخابات را تکرار کرد.

Line Fire in Southern California Forces Widespread Evacuations

Over 10,000 households in Southern California are under mandatory evacuation orders due to an uncontrolled wildfire that is expanding quickly. under San Bernardino County, which is east of Los Angeles, a large number of residences, businesses, and other structures are under danger due to the Line Fire.

After starting on Thursday, the fire grew stronger during the course of the night on Saturday, prompting California Governor Gavin Newsom to proclaim a state of emergency. After growing four times in size on Saturday, the fire spread to over 20,000 acres (32 square miles) by early Monday and was still uncontained, making it the fourth-largest active wildfire in California.

The San Bernardino County Sheriff’s Department issued evacuation orders for the towns of Arrowbear Lake and Running Springs, which are located along a major highway that leads to the well-known tourist destinations of Big Bear Lake and Lake Arrowhead. According to CBS News, there are more than 6,000 individuals living in these locations overall.

Green Valley Lake, Cedar Glen, Lake Arrowhead, Crestline, and Valley of Enchantment are among the nearby areas that have also received warnings that they could have to quickly evacuate.

36,328 structures, including residences, businesses, and other buildings, are under threat from the fire. According to Highland resident Brian Gano, fluctuating breezes caused the flames to approach perilously.

The inquiry into the fire’s cause is still ongoing. According to officials, the region is extremely dry and the present weather is producing unpredictable behavior in the Line Fire. Firefighting planes are finding it more difficult to reach specific sections of the fire due to smoke.

While fighting the fire, three firemen suffered injuries. In the upcoming days, it’s anticipated that the hot, dry weather combined with thunderstorms will make combating fires more difficult.

آتش سوزی کالیفرنیای جنوبی هزاران نفر را مجبور به تخلیه می کند

10000 نفر به دلیل گسترش سریع و کنترل نشده آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا تحت دستور تخلیه اجباری هستند.

آتش خط همچنین هزاران خانه، کسب و کار و ساختمان های دیگر را در شهرستان سن برناردینو در شرق لس آنجلس تهدید می کند.

آتش‌سوزی که از روز پنج‌شنبه آغاز شد، در طول شب شنبه به سرعت گسترش یافت و باعث شد فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، وضعیت اضطراری اعلام کند.

آتش سوزی در حاشیه جنگل ملی سن برناردینو تا اوایل روز دوشنبه به بیش از 20000 هکتار (32 مایل مربع) افزایش

یافته بود و 0٪ مهار شد.

مقامات آتش نشانی می گویند که 36328 سازه از جمله خانه های خانوادگی، ساختمان های تجاری و دیگر “ساختارهای کوچک” در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند.

برایان گانو، یکی از ساکنان هایلند که در کنار همسر و پسرش تلاش می کرد شعله های آتش را خاموش کند، گفت: “شعله های آتش مستقیماً روی ما بود زیرا باد جابجا شد.”

علت آتش سوزی در دست بررسی است.

مقامات گفتند که شرایط آب و هوایی فعلی ” باعث رفتار بسیار نامنظم در خط آتش می شود” و این منطقه به شدت خشک است.

آسمان دود برای هواپیماها یک چالش است و دسترسی آنها را به بخش هایی از آتش محدود می کند.

.انتظار می رود شرایط گرم و خشک همراه با رعد و برق در چند روز آینده همچنان آتش نشانان را به چالش بکشد.

گرمای خطرناک در سراسر جنوب غربی ایالات متحده و جنوب کالیفرنیا تا اوایل این هفته پیش بینی می شود.

همراه با گرما، دود ناشی از آتش ابرهایی شبیه به ابرهایی که با رعد و برق همراه هستند ایجاد کرده است – پدیده ای به نام pyrocumulonimbus.

این ابرها – که “ابرهای آتش” نامیده می شوند – می توانند طوفان و رعد و برق تولید کنند که می تواند آتش های بیشتری ایجاد کند.

طبق گزارش CBS، بیش از 1100 صاعقه در این منطقه گزارش شده است.

میزان مناطق سوخته در تابستان در شمال و مرکز کالیفرنیا از سال 1996 تا 2021 در مقایسه با دوره 24 ساله قبل از آن، که دانشمندان آن را به تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان نسبت می دهند، پنج برابر افزایش یافته است.

هر آتش سوزی به طور خودکار نمی تواند به طور مستقیم به تغییرات آب و هوایی مرتبط شود. این علم پیچیده است و عوامل انسانی مانند نحوه مدیریت زمین و جنگل نیز در این امر نقش دارند.

اما دانشمندان می گویند که تغییرات آب و هوایی باعث می شود شرایط آب و هوایی مانند گرما و خشکسالی که منجر به آتش سوزی می شود، بیشتر شودسه آتش نشان در اطفای حریق مجروح شدند

A New Measure Allowing Unauthorized Immigrants to Own Homes

After passing the State Senate on Wednesday, a new California law that would provide house loans to illegal immigrants is on its way to Governor Gavin Newsom’s desk.

Should the bill be approved, California would be the first state to offer state-sponsored home-buying loans to unauthorized immigrants.

The bill’s sponsor, Assemblymember Joaquin Arambulo, stated that “the social and economic benefits of home ownership should be available to everyone regardless of immigration status.”

AB 1840 would include illegal immigrants in the “California Dream for All” program, which offers qualifying applicants up to $150,000 or a 20% down payment for their first house.

“Due to federal restrictions, undocumented individuals have historically been excluded from housing initiatives,” stated Arambulo. “Ensuring universal access for all borrowers will be beneficial to California’s overall prosperity and vitality.”
Republican politicians and conservative news sites have responded quickly.

GOP Minority Leader State Senator Brian Jones stated, “For every dollar that goes to an illegal immigrant, that’s a dollar that isn’t going to a veteran or a legal California citizen who also qualify.” “The state doesn’t have an endless supply of money for these homebuyer programs.”

Governor Newsom has not said whether he would sign the legislation, which may make the Democratic Party’s messaging on the contentious immigration topic more difficult to understand during election season.

Kamala Harris, the Democratic contender for president, has supported spending for the border.

Additionally, Harris has supported a modest plan for a government house down payment assistance that would not include unauthorized immigrants.

Donald Trump, the Republican candidate for president, has previously criticized the California measure.

Call Now Button